BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, October 20, 2010

mom-to-be....

Syukur Alhamdulillah...kini kandunganku dah nk masuk 8weeks...
peyut masih kecik...xnampak mcm pregnant pun lagi...
utk 1st trimester nie...mmg kena jaga sgt kesihatan & xboleh
la nk lasak2 sgt...

setakat nie syukur alhamdulillah..kesihatan aku pun masih ok...
cuma sminggu lepas mcm agak lembek..
bile selera mkn sudah berkurangan & dah mula muntah2..
minggu lepas terpaksa mengambil MC 2ari disebabkan
kesihatan yg kurang mengizinkan..
tambah2 plak keje mlm...mmg xlarat sgt..
mana tak nye...seminggu tue keje aku tido aje..
bile mlm pun pkl10 mata dah mengantuk...
bgn pagi...badan sgt lemah...terasa loya2...
smpaikan nk solat pun termengah2 lepas amik wuduk..
kena rilek2 jap....lepas tue baru la boleh solat..

tp minggu nie....aku rasa kuat skit..
2ari lepas keje day shift..alhamdulillah rasa ok je..
walapun bile dah ptg tue terasa la jugak lembek....
tp masih bole bertahan...

sekarang nie aku masih bekerja shift...
ok je sbenarnye....2,3 ari keje then off plak 2,3 ari....
tp tue la...kena keje mlm....agak xtahan jugak la..
dah la 12jam bekerja..mengadap je PC..kdg tue
smpai berpinar2 mata...tp xpela...
dah rezeki aku mcm tue..huhu
sbenarnye xsabar jugak nk cari keje lain..
normal hours :)
walaupun smggu 5ari direct keje..
atleast mlm2 aku dapat tido secara normal...huhu..
tambah2 awal2 pregnant nie mmg kena jaga la sgt kan..
tp kalu dah xlarat..penat...aku bantaii MC je la.hehe..
maap bos! terpaksa la....hehe

tp ape2 pun kena jugak tggu my beloved husband tue
dapat tukar semenanjung nie...baru la bole nk pikir keje baru..
huhuhuhu...cepat la sygg balik semenanjung!
xmo berjauhan lagi....tambah2 tgh pregnant nie...sedey tau!
tp mmg kena kuat & tabah!! chayokkk syuhada!! hehe ^_^

hujung bulan nie my husband balik..
sgt tidak sabarnye...
sbb kami mau ke klinik..
nk buat 1st scan nk tgk perkembangan baby kami nie...
sgt teruja okey!
sbenarnye masa 4weeks ari tue dah ada scan...
tp masa tue kecik sgt...
xnampak pun...so doktor suruh dtg nnt dah byk weeks..
sbenarnye skrg nie dah bole je pg scan...
tp aku still mau tggu my husband...
nk tgk sama2 nga die..:)

hopefully semuanya okey...
doakan utk kami ya! :)

0 comments: